מטפחים את הדור הבא של פורצי הדרך במדע

הכוח האדיר שיש לקבוצת למידה מגובשת

שלום, שמי יוני ואני סטודנט להנדסת מחשבים באוניברסיטה העברית.

וואו, סמסטר שלם עבר. עדיין קשה להרגיש שסיימנו משהו מפני שתקופת המבחנים עוד בעיצומה, אבל אפילו החזרה על החומר לקראת המבחנים מעוררת את התחושה שהספקנו משהו, אפילו די הרבה. מעודד מאוד לעבור על התרגילים הראשונים שהתבקשנו להגיש בשבועות הראשונים ללימודים ולראות עכשיו שהם נראים הרבה יותר קלים מהאופן שבו הם נראו עד לפני חדשיים-שלושה.

שמתי לב שבמהלך הסמסטר לא הרגשתי שאני  מתקדם. כלומר, ברור שידע הולך ונצבר משבוע לשבוע, אבל לא היתה לי הזדמנות להשוות את הכישורים שלי בכל שלב עם מה שהיו לפני תחילת הלימודים. ובכלל, כששמעתי שיחות של סטודנטים בשנים מתקדמות יותר הבנתי כמה שעוד יש לי ללמוד. בתקופת המבחנים יותר קל לשים לב לשינוי שנעשה, וזה משמח.

במהלך הסמסטר זומנתי למילואים (חיל השריון) שנמשכו כמעט שבועיים. אחרי התלבטויות רבות החלטתי שלא לבקש שחרור, ולקוות שאצליח להשלים את הפער הלימודי באמצעות מאמץ מרוכז שאשקיע כשאחזור, תוך כדי שאסתייע בחברים. ובכן – הדבקתי את הפער תוך שבוע בערך, וגם יצאתי עם תובנה מעניינת: רוב מוחץ של הזמן האינטנסיבי שמוקדש ללימודים מושקע בהגשת תרגילים, ולאו דווקא בהבנה של החומר. העובדה שקיבלתי פטור מהגשה הורידה ממני עול משמעותי, שסייע לי לחזור לקצב במהירות. מעניין אם אפשר ליישם את התובנה הזו כדי לייעל את העבודה ביומיום, גם ללא מילואים וכד'.

עוד תגלית מעניינת הייתה הכח האדיר שיש לקבוצת למידה מגובשת. כבר בתחילת השנה התארגנתי עם עוד שבעה חברים חדשים, ויחד הגשנו תרגילים, למדנו לבחנים ושיתפנו עצות בוואסטאפ. השיא מבחינתי היה בתקופת המילואים: מייד לאחר כל שיעור קיבלתי סיכום שלו ישר לפלאפון. בקיצור: מומלץ בחום.

טוב, עד כאן לעכשיו. בהצלחה במבחנים!


בקמפוס

החוויה שלי מאוניברסיטת בר - אילן

החוויה שלי מאוניברסיטת בר - אילן

האוניברסיטה העברית בירושלים

האוניברסיטה העברית בירושלים

המקצועות הנכללים במלגה אקלים אטמוספירה ואוקיאנוגרפיה הנדסת מחשבים הנדסת מחשבים בהתמחות...