מטפחים את הדור הבא של פורצי הדרך במדע

הסוד להצלחה בתואר - טל ברקוביץ, ב"ג

​שמי טל ברקוביץ ואני בוגר התכנית - סיימתי לימודים בהצטיינות התקבלתי למשרהשתמיד רציתי.

אתחיל מההתחלה ה - 8 לספטמבר 2012, היום הזה, מבלי להיות נדוש מידיי – בלי נשכח.  מבלי להיות סתמי מידיי – שינה את מסלול חיי. לכולנו זכור הרגע הזה במדויק אני בטוח, אותי זה תפס באמצע טיול, ניקרגואה, הוסטל קטן בשם "ביג פוט" בעיירה בשם ליאון, יושב על שפת הבריכה ברגע של התעדכנות עם הבית אחרי תקופה מעטה שבה לא ובודק אימיילים בטלפון.

התחושה של לקבל מתנה כזו היא פשוט מרוממת וקשה להסבר גם היום.

"הבחירה בך מעידה על כישורייך, הישגיך המרשימים בלימודים ותרומתך לחברה – יישר כוח!"

עד אותו רגע בכלל התלבטתי עדיין אם בכלל אולי ללמוד ראיית חשבון ומשפטים בת"א, היית אסיר תודה מכל ליבי אך עוד לא עשיתי כלום שהצדיק שורה שכזו. החלטתי שחובה עליי להפוך מתנה זו לפרס, כזה שיצדיק את העובדה שדווקא אני.

ההבדל היה לי חשוב. שמעתי פעם הרצאה מפי ד"ר אנאבלה שקד, פסיכותרפיסטית מומחית לפתירת משברים, בה הייתה הדגמה להבדל שכזה. אנאבלה דיברה על אנלוגיה זהה בין הבעת צער לבקשת סליחה. דוגמה שרובנו מכירים היא לאחר ויכוח בו נאמרו מילים קשות, הבעת צער יהיה המשפט "מצטער אם פגעתי" שאינו אלא לקיחת אחריות על הפגיעה באחר אך ללא חרטה על המילים שנאמרו ואילו בקשת סליחה תהיה "סליחה, אני חוזר בי" משמע לקיחה ממשית בחזרה של המילים שנאמרו.

רציתי לא רק "להכיר תודה" אלא לזכות במלגה ע"י עשייה ממשית – להרוויח אותה.

אז אכן סיימתי לימודים והתקבלתי למשרה שתמיד רציתי אך בדיעבד זו כלל לא ההצדקה לזכייה או "ההצלחה" בתואר, אלא רק חלקית ואילו ההצלחה המשמעותית באמת באה מכיוון אחר לחלוטין.

סופר מוצלח בשם ריק וורן, כותב הספר “Purpose Driven Life”, מדבר על הכוח שבנתינה ועל המשמעות שהיא מביאה עמה הנוספת לתרומה לכלל החברה והשארת חותם.

כך גם במקרה שלי, עם סיומה של תקופה, אומר בפה מלא כי ההתנדבות השנתית אליה דחפה אותי המלגה היא

אשרתמשיך איתי הלאה. אמנם אם בתחילההייתי סקפטי לגביי כמה משמעותית נתינה זו הריי שחבריי ללימודים שלא עסקו בפעילויות התנדבותיות כלל ושהשקיעו רק בלימודים וחיי חברה הם אלו שאיששו את דבריי באומרם לי, כי מה שהיה חסר להם אם היו חוזרים בדיעבד על תקופת הלימודים היא בדיוק אותה השתייכות ליותר פעילויות והתנדבויות שלאחר הלימודים.

אז איך לבחור? בשבילי הכלל בבחירת התנדבות תמיד היה ש"ארוויח" גם דבר מה מוסף שיתרום להגברת תחושה הערך העצמית שלי והייתי ממליץ לפנות להתנדבויות שמסקרנות ומאתגרות גם אם דורשות מעט יותר זמן, מיונים ואנרגיות.

מושב חבר הנאמנים האחרון של אוניברסיטת בן גוריון סיכם זאת יפה, המושב היה בסימן Make The Day Count וזהו לדעתי "הסוד" של כל הסיפור. כלומר, שבכדי לחוות את התקופה בצורה הכי משמעותית ומתגמלת שאפשר לא מספיק רק ללמוד טוב ולהוציא ציונים טובים אלא גם עלינו לתת מעצמנו חברתית וגם לתרום מהזמן שלנו להחזיר לקהילה בתוםיום הלימודים.

אסיים ואומר כי מניסיוני האישי, הכנסת המחויבויות הנוספות ללו"ז הינה מעיין גלגל מניע שרק דחף קדימה. יתרה מכך, אני יכול להעיד שלאו דווקא הייתי מצליח בלימודים אילולא היה "נכפה" עליי להיות קצר בזמן וללמוד להתייעל יותר במהלך היום על מנת להספיק לקחת חלק בהתנדבויות שבועיות.

התנדבו ותקבלו בחזרה!

המלצות מניסיוני האישי

"פעמונים" – הכשרה וניסיון כמאמנים פיננסיים למשפחות במצוקה כלכלית - הכולל קורס בסמסטר א ועבודה מול משפחה בסמסטר ב.

http://www.paamonim.org/?gclid=CIGvv7vSrs8CFeQy0wodxo0Glg#

"Generations Of Israel" – חיבור והסברה ליהודי התפוצות. כולל הרצאות שבועיות במשך שנה ומשלחת לחו"ל של קבוצות מתנדבים (מתבצע רק באוניברסיטת תל אביב).

https://www.facebook.com/generationsofisrael/

 

“Stand With Us” – הסברה ישראלית, מאבק בתנועת החרם על ישראל. כולל סדנאות והרצאות דו שבועיות ו 2 שבתות. כולל פרויקט גמר סוף שנה שמרימים לבד חברי הקבוצה.

http://standwithus.co.il/

אשמח לסייע בכל פנייה לאחד מהגורמים הנ"ל.

 

טל ברקוביץ,

מהנדס קונסטרוקציה

בוגר מחזור 2012 מלגת מנהיג ישוליך

 

 

חזרה לניוזלטר

 

בקמפוס

שנה ב', הבדל של שמיים וארץ

שנה ב', הבדל של שמיים וארץ

אוניברסיטת תל-אביב

אוניברסיטת תל-אביב

המקצועות הנכללים במלגה מתמטיקה מדעי המחשב פיזיקה ואסטרונומיה כימיה מדעי...